VIII Ogólnopolskie Forum Zarządzających w Medycynie
02 kwietnia 2024 10:30Szanowni Państwo,
Chcielibyśmy poinformować o zbliżającym się VIII Ogólnopolskim Forum Zarządzających w Medycynie, które odbędzie się w Katowicach, 16 i 17 maja w Hotelu Vienna House Easy by Wyndham Katowice, Sokolska 24.
To coroczne wydarzenie jest unikalnym spotkaniem właścicieli placówek medycznych i menedżerów ochrony zdrowia, którego celem jest omówienie niezwykle szerokiego spektrum tematycznego dotyczącego zarządzania placówką medyczną. Podczas tegorocznej edycji zaplanowaliśmy dwa dni konferencyjne pełne inspirujących rozwiązań i merytorycznych prezentacji realizowanych na 4 równoległych panelach tematycznych.
Dzień 1 – 16.05.2024
W części wspólnej omówimy następujące tematy
- Rozwój placówek medycznych – jak z sukcesem prowadzić działalność leczniczą?
- 7 nawyków skutecznego i angażującego menedżera nowoczesnego centrum medycznego.
- Dlaczego nie potrzebujesz sztucznej inteligencji?
W równoległych panelach tematycznych poruszymy następujące tematy
- Optymalne formy zatrudnienia: umowa o pracę, umowa cywilnoprawna czy kontrakt?
- Nowe zawody medyczne - szansa i wyzwanie dla podmiotów leczniczych.
- Filary mądrości - tajniki skutecznego przywództwa.
- Efektywne zarządzanie procesem zakupów medycznych -poznaj MEDlink
- Zwinne zarządzanie (ang. Agile Management) – potencjał i zagrożenia
- Jak być wyjątkowym na rynku? Nietuzinkowe pomysły na marketing placówki medycznej
- Facebook – czy to jeszcze działa? 10 sposobów jak poprawić treści na profilu naszej placówki.
- Marketing i reklama podmiotu leczniczego - aspekty prawne,
- Zasady kontraktowania NFZ czyli jak zawrzeć umowę z funduszem?
- Zmiany systemowe w realizacji umów z Funduszem – wybrane zagadnienia
- 'Po co to zmieniać szefie! Zawsze tak robiliśmy i było dobrze! Jak sobie radzić z lękiem przed zmianą i oporem w zespole pracowniczym?
- Pomiar efektywności szkoleń - jak zaprocentowały wydane na to pieniądze?
- Jak tworzyć i rozwijać ofertę wellbeingu kadr medycznych?
- 3 sposoby na uzdrowienie relacji z Pacjentami już na etapie rejestracji.
- Formy prowadzenia działalności leczniczej - jaka aktualnie jest najbardziej korzystna?
- Dziedziczenie i sprzedaż placówki medycznej - o czym warto pamiętać?
- Fundacja rodzinna dla rodzinnych biznesów medycznych
- BOMBA WYBUCHŁA I CO DALEJ? Strategie zarządzania sytuacjami kryzysowymi w komunikacji marek medycznych.
- Newsletter – proste i skuteczne narzędzie utrzymywania kontaktu z pacjentem.
- Nowe wymogi prawne związane z leczeniem dzieci.
- Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta – jak wdrożyć w nowe przepisy?
- Czas rozstania. Kiedy i w jaki sposób kończyć współpracę?
- Dlaczego podwładnym trudno zrozumieć szefa - jak radzić sobie z wyzwaniami w komunikacji
- Jaka jest rola lidera ESG? Kierowanie polityką środowiskowo-społeczną w placówce
- Wymagania prawne z zakresu ochrony środowiska dla Placówek Medycznych
- Udostępnianie dokumentacji medycznej w placówce medycznej
- Jak respektować prawo pacjenta do poszanowania godności i intymności Praktyczne wskazówki.
- Pacjent u świadczeniodawcy, a wyniki kontroli RPP. Case study.
- Kontrola NFZ w podmiocie leczniczym, a rozliczanie świadczeń. Jak się przygotować?
- „Jak planujesz to zrobić” - jak poprzez pytania wzmacniać zaangażowanie pracowników?
- „Lepiej zapobiegać niż leczyć” czyli jak krok po kroku zbudować kontrakt współpracy oparty na partnerskiej współpracy?
- Wyzwania i trudne sytuacje w rejestracji med– jak zbudować regułę wzajemności, nawet u najbardziej wymagających pacjentów?
- Obrażają się stajenni i podkuchenne, jak budować podstawę asertywną wobec wymagających pacjentów?
- Co dokumentacja medyczna mówi o placówce?
- Regulamin organizacyjny w placówce medycznej - wymogi, aktualizacja i zasady publikacji
- Roszczenia płacowe personelu medycznego – ocena zasadności
- Wprowadzanie funkcji opiekuna pacjenta – kiedy/czy warto?
Dzień 2 – 17.05.2024
W części wspólnej omówimy następujące tematy
- „Ludzie przychodzą do firmy, ale odchodzą od szefa”. Inteligencja etyczna w życiu współczesnego menedżera. Jak krok po kroku zbudować zaufanie w zespole pracowniczym i go nie stracić.
- „WIELKA PIĄTKA” czyli 5 zasad zarządzania placówką medyczną
- Miłość nie koniecznie od pierwszego wejrzenia – co zrobić, aby pacjenci nas odkryli, pokochali i zostali z nami na długo?
- Cześć, chętnie Cię poznam, czym się zajmujesz, jak możemy sobie pomóc? – sesja networkingowa dla uczestników konferencji
W równoległych panelach tematycznych Forum omówimy następujące tematy
- Nowe podejście do strategii - nad czym się zastanowić budując nowoczesną strategię?
- Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w podmiocie leczniczym.
- Czy strategia jest potrzebna w czasach VUCA/BANI?
- Mobbing w podmiotach leczniczych - choroba niezdiagnozowana czy nieleczona?
- Najczęstsze naruszenia praw pacjenta w placówce medycznej.
- Medycyna estetyczna – jak minimalizować ryzyko odpowiedzialności prawnej, finansowej czy wizerunkowej?
- Inspirujesz, motywujesz, czy demotywujesz? - o budowaniu motywacji
- Szczęście sprzyja przygotowanym czyli sztuka przeprowadzenia trudnych rozmów. Jak sobie radzić z toksycznymi zachowaniami?
- Jak płonąć, aby się nie wypalić? Odporność psychiczna współczesnego menedżera. Jak wykorzystać stoicyzm?
- Uniwersalna instrukcja obsługi pacjenta, czyli jak za pomocą kolorów osobowości rozkochać pacjentów w obsłudze Twojej placówki medycznej?
- Kocha, lubi, szanuje. W jaki sposób wzbudzać miłość pacjentów do naszej placówki medycznej?
- Kolorowa komunikacja z pacjentem, czyli jak odpowiednie słowa klucze mogą przekonywać pacjentów.
- Hałas w placówkach ochrony zdrowia – wymagania oraz jak zadbać o komfort akustyczny?
- Aktualne programy dofinansowania dla sektora ochrony zdrowia – podział środków, główne priorytety i terminy składania wniosków.
- Wykorzystanie środków UE w praktyce. Innowacyjność produktu w jednostkach medycznych - prace badawczo – rozwojowe.
- Błędy RODO – czyli czego nie robić w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
- Przyczyny i mechanizm wystąpienia naruszeń ochrony danych. Rekomendacje dotyczące zapobiegania tego typu incydentom.
- Rola i znaczenie Inspektora Ochrony Danych w przeglądzie zgodności z RODO placówki
- Problemy? Wyzwania? A może sytuacje do rozwiązania? Jak za pomocą postawy proaktywnej menadżera inspirować zespół do ponadprzeciętnych rezultatów?
- Delegowanie - ważne narzędzie managementu 3.0
- Wartość dla zespołu czy strata czasu? Jak prowadzić spotkania pracownicze, żeby pracownicy chcieli brać w nich udział?
- Analiza ryzyka zawodowego w placówce medycznej. Praktyczne przykłady.
- Zasady BHP w placówce medycznej na bazie własnych doświadczeń. Jak przygotować się do kontroli?
- Jak przeżyć kontrolę sanepidu w placówce medycznej i nie zwariować? O czym warto pamiętać przed kontrolą i w jej trakcie.
- Elektroniczna Dokumentacja Medyczna w świetle aktualnych zmian.
- E- Doręczenia w placówce medycznej. Zasady funkcjonowania i terminy wprowadzenia.
- 'Byle do piątku' czyli symptomy wypalenia zawodowego. Jak przemęczenie i niezdrowa atmosfera prowadzą do mobbingu, spadku efektywności oraz utraty wizerunku?
- Co mówi o Tobie Twój zespół, kiedy wychodzisz z pokoju? – 5 poziomów zarządzania placówką medyczną.
Szczegółowy program znajdą Państwo na stronie www.ofzm.pl
Prowadzący prezentacje to m.in.:
- doświadczeni trenerzy biznesu, mający za sobą setki godzin szkoleniowych dla branży medycznej,
- sprawdzeni prawnicy wyspecjalizowani w obszarze obsługi placówek medycznych,
- doradcy biznesowi i strategiczni znający specyfikę branży
- przedstawiciele Centrum E-Zdrowia czyli instytucji odpowiedzialnej za proces informatyzacji sektora opieki zdrowotnej,
- specjaliści w obszarze pozyskiwania dotacji unijnych z odpowiednim doświadczeniem w realizacji projektów dla ochrony zdrowia,
- eksperci wspierający proces sprzedaży usług medycznych,
- praktycy w zarządzaniu placówką medyczną,
- profesjonaliści tworzący i chroniący dobry wizerunek centrum medycznego,
- twórcy i oferenci rozwiązań wspomagających pracę całej placówki medycznej.
Dla kogo organizujemy to wydarzenie?
- Menedżerowie placówek medycznych.
- Prezesi oraz pozostali członkowie zarządu spółek prowadzących działalność leczniczą.
- Dyrektorzy szpitali oraz przychodni.
- Kierownicy przychodni oraz danych komórek organizacyjnych.
- Inne osoby reprezentujące kadrę zarządzającą podmiotu.
Dodatkowym atutem całego wydarzenia jest wystawa ze stoiskami partnerów wydarzenia, pozwalająca rozwinąć sieć kontaktów biznesowych w branży medycznej. Lista wystawców wraz z ich opisami jest dostępna na oficjalnej stronie wydarzenia.
Jak zgłosić udział?
- Poprzez formularz internetowy zlokalizowany na stronie wydarzenia ofzm.pl
- Telefonicznie – 533 163 882 (poniedziałek – piątek 9.00-15.30)
Jakie są dostępne opcje udziału?
- Pakiet podstawowy:
- Udział w konferencji,
- Całodzienny serwis kawowy i pełnowartościowy poczęstunek przez oba dni konferencyjne,
- Pakiet startowy uczestnika zawierający przewodnik konferencyjny, materiały konferencyjne i notes.
1 uczestnik – 399zł brutto
2 uczestników – 369zł brutto za osobę
3 uczestników i więcej – 349zł brutto za osobę.
- Pakiet rozszerzony:
- Udział w konferencji,
- Całodzienny serwis kawowy i pełnowartościowy poczęstunek przez oba dni konferencyjne,
- Pakiet startowy uczestnika zawierający przewodnik konferencyjny, materiały konferencyjne i notes.
- Nagrania wideo ze wszystkich wykładów, obu dni konferencyjnych
999zł brutto za osobę
Liczba miejsc jest ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Tomasz Telus
533 163 882
Mazowieckie Centrum Biznesowe Sp. z o.o.
ul. Modlińska 6/202
03-216 Warszawa